|
|
Permalink: https://manuscripta.at/?ID=29383 |
| Die folgenden Daten sind Auszüge aus dem gedruckten Katalog der Handschriften der Universitäts- und Landesbibliothek Tirol in Innsbruck. Diese Daten, insbesondere die Bibliographie, werden in manuscripta.at laufend korrigiert und ergänzt. Addenda und Corrigenda zum gedruckten Register finden Sie hier. |
Volldigitalisat | Schrift: | |
| Schriftraum: 115 × 75/85 Zeilenzahl: 22-27 | |
| Schriftart: Karolingische Minuskel – Glossen | |
| Ausstattung: Illuminiert Rubriziert Figürlicher Buchschmuck Federzeichnung(en) |
| Einband: Innsbruck (?) 19. Jh. Neuzeitlicher Gebrauchseinband Schmucklos |
--------------- Addenda/Corrigenda bitte melden!
---------------
alle Initien
| (1r-13v) | Verschiedene Worterklärungen, Genesis bis Ruth (Steinmeyer-Sievers I 802, Nr. CCCCXCIVb. C. Wich-Reif, Studien zur Textglossarüberlieferung [Germanistische Bibliothek 8]. Heidelberg 2001, 266, 276, 318, 321f., 330, 346.). Mit einzelnen deutschen Glossen Bl. 5r, 7r, 9v, 12v. 1 ![]() |
| 1r | Karisma Graece bonum interpretatur Latine, pistis id est fides |
| (13v-24v, 58v) | Exzerpte aus anonymen Kommentaren zum Neuen Testament. 17 ![]() |
| 13v | Primum quidem sermonem id est evangelium Theophile, episcopus Alexandrinus fuit et interpretator amator Dei |
| 15r | Iudas Iesu Christi servus ipse est Tatheus (!) |
| 15v | Apocalypsis Graece revelatio interpretatur Latine, significavit sigillavit, signum enim sigillum dicitur |
| 17r | Paulus servus Iesu Christi et cetera. Paulus Hebraeicum secundum Graecam interpretationem quietus dicitur, secundum Latinam modicus et utrumque bene |
| 18v | Paulus vocatus apostolus et reliqua. Scismata a scissura animorum vel contentione dicta sunt |
| 19v | Paulus apostolus et reliqua. Non est in illo est et non id est nulla ambiguitas |
| 20v | Paulus apostolus et reliqua. Evangelium primi pueri praedicare gentilibus aliquis |
| 21r | Paulus apostolus et reliqua. Principem potestatis aeris huius id est qui potestatem habet in hoc aere |
| 22r | Paulus et Timotheus et reliqua. Si exponimus ac sine etcetera producitur paenultima |
| 22r | Paulus et Silvanus et reliqua. Diffamatus divulgatus praedicatus |
| 22r | Paulus et Silvanus et reliqua. Poenas dabunt sustinebunt, discessio defectio Romani imperii |
| 22v | Paulus apostolus et reliqua. Sortis hereditatis cyrografum decreti quod erat contrarium nobis |
| 23r | Paulus apostolus et reliqua. Genealogiis gerationibus (recte wohl: generationibus) antiquorum sermonibus de generationibus |
| 23v | Paulus apostolus et reliqua. Enitere conare labora. Sicut cancer serpit |
| 23v | Paulus apostolus et reliqua. Prurientes auribus scalpentes id est nova et inaudita audire cupientes |
| 24r | Paulus vinctus in carcere vel in catena Philemoni dilecto qui quamvis clericus non fuerat |
| 24r, 58r | Multifariam multotiens quia et Abraham et Ysaias et Iacob |
| (25r-34v) | Lateinisch-deutsche Worterklärungen, in sachlicher Anordnung (Ed. nach der Innsbrucker Hs.: F. J. Mone, Glossensammlung. Anzeiger für Kunde der teutschen Vorzeit 7 (1838) 587–602. Steinmeyer-Sievers III 660–681, Nr. MCXLV). 1 ![]() |
| 25r | Capsa chefsa, mansionarius chuster vel mesener |
| (35r-39v) | Grammatik und Worterklärungen. Beginn (Gegenblatt zu Bl. 37) fehlt. |
| (40r-57v) | Worterklärungen, u.a. zu Priscianus und den biblischen Büchern. Mit zahlreichen deutschen Glossen. 1 ![]() |
| 40r | Tripoda id est mensa habens tres pedes |
| (59r-89v) | Worterklärungen, u. a. aus Cassiodorus, Isidorus und Hrabanus Maurus (Steinmeyer-Sievers I 802, Nr. CCCCXCIVb, Steinmeyer-Sievers III 424, Nr. DCCCCXLVIII und 700, Nr. MCLXVI). Mit deutschen Glossen zu Bl. 74r, 76v, 77v, 78r, 82r, 85r, 86r, 88r–89r. 7 ![]() |
| 59r | Prophetia est aspiratio divina quae eventus rerum |
| 61r | Lex dicitur ex eo animos liget suisque teneat obnoxios |
| 62v | Ypoxeuxis dicitur figura quando diversa verba singulis apta clausulis apponuntur |
| 65v | Primum sacerdotale indumentum est ephot quod interpretatur humerale |
| 66r | Induunt quique sacerdotes scandaliis [recte: sandaliis] pedes sive soleis |
| 68v | Induunt quique sacerdotes scandaliis [recte: sandaliis] pedes sive soleis |
| 74r | Gerula portatrix dicitur, elementa litterae caracteres |
| (90r-100v) | Worterklärungen (Steinmeyer-Sievers IV 248, Nr. MCCXXXIX.). Mit deutschen Glossen Bl. 99r. 1 ![]() |
| 90r | Defetigatus quasi fatigatus, compositio mutat fa in fe |
| (100v-105v) | : Summa Sententiarum, Tractatus V., cap. 1–6 (De Baptismo). 1 ![]() |
| 100v | Post legem Moysi successit lex cum gloria et primum de baptismate quod in sacramentis novi testamenti primum est |
| (105v-107r) | De oratione dominica (Stegmüller RB Nr. 9354. Bloomfield Nr. 8652). 1 ![]() |
| 105v | Pater noster. O quam magna est clementia Dei quae de se (!) de servili conditione |
| (107r-107v) | De oratione dominica. 1 ![]() |
| 107r | Item hae septem petitiones septem specialibus donis spiritus sancti concordant |
| (107v-108v) | De symbolo apostolorum. 1 ![]() |
| 107v | Credis in Deum patrem omnipotentem creatorem caeli et terrae. K: Credo. Interrogatio quomodo. K.: In illum credo qui semper fuit |
| (108v-109v) | De psalmis (Stegmüller RB Nr. 369). 1 ![]() |
| 108v | Augustinus dicit. Canticum psalmorum animas decorat, invitat angelos in adiutorium, fugat daemones, expellit tenebras |
| (109v) | De sandapalis. 1 ![]() |
| 109v | Sandapalam dici antiqui voluerunt feretrum mortuorum id est loculum non in quo nobilium corpora sed plebeiorum atque damnatorum cadavera portabantur |
| (110r-115v) | : Summa Sententiarum (Stegmüller RS Nr. 837). Praefatio und Tractatus I, cap. 1–3. |
| (115v-125r) | Glossae Salomonis (Steinmeyer-Sievers IV 27ff., Nr. MCLXXV). Mit deutschen Glossen. 1 ![]() |
| 115v | Censeo aestimo diiudico computo unde census, censorius dicitur qui publicis lucris quaerendis instat |
| (125v) | Worterklärungen. 1 ![]() |
| 125v | Malum tribus modis parit profectum his dumtaxat qui timent dominum |
| (125v) | De substantia, Notiz. 1 ![]() |
| 125v | ]quosdam pulsans id est per digitum dya pason consonantiam in octo beatitudinibus resonantes quodsam dia pente in quinque sensibus |