Beschreibung ausdrucken  Permalink: https://manuscripta.at/?ID=7540 
Innsbruck, Universitäts- und Landesbibliothek Tirol (ULBT), Cod. 458
THEOLOGISCHE SAMMELHANDSCHRIFT
Olim: II 2 D 2    Pergament   II, 499, II* Bl.   230×170   Italien (?), 14. Jh.
Provenienz/Letztbesitzer: Wilten, Prämonstratenser Chorherrenstift
Handschrift aus 2 Teilen zusammengesetzt: I  (II, 1-382) 14. Jh.; II  (383-498[499], II*)
Die folgenden Daten sind Auszüge aus dem gedruckten Katalog der Handschriften der Universitäts- und Landesbibliothek Tirol in Innsbruck. Diese Daten, insbesondere die Bibliographie, werden in manuscripta.at laufend korrigiert und ergänzt. Addenda und Corrigenda zum gedruckten Register finden Sie hier.

 Volldigitalisat
Wissenschaftliche Beschreibung: Kat. Innsbruck 5, 376-379, Abb. 32 (Rollen, Stempel) (online).

III, 1-382   Pergament   14. Jh.
Schrift:
Schriftraum: 165/170 × 125    Spaltenzahl: 2    Zeilenzahl: 29   
Schriftart: Rotunda
Ausstattung: Illuminiert   Rubriziert   Fleuronnéeinitiale(n)   
II383-498[499], II*   Pergament   
Schrift:
Schriftraum: 185/190 × 140    Spaltenzahl: 2    Zeilenzahl: 31   
Schriftart: Textualis formata (Textura)
Ausstattung: Rubriziert   

Einband: Innsbruck bzw. Wilten     um 1600     Renaissance     Blindstempel   Rolle        
Werkstatt: Leonhard Schuechl
S. Neuhauser, Dingenauer 189-191, 218


Vorbesitzer: Wilten, Prämonstratenserstift , bis 1808, (6) 206, (16) 193, XXXII.
Bearbeiter: Universitäts- und Landesbibliothek Tirol

---------------   Addenda/Corrigenda bitte melden!    ---------------

"Kat. Innsbruck 5", "Neuhauser, Dingenauer", "GW", "Kaeppeli", "Bloomfield"
alle Initien
(1ra-382rb) Guilelmus Peraldus OP Summa de virtutibus (Drucke: GW 12049 u.ö. - Kaeppeli Nr. 1622. Bloomfield Nr. 1066 bzw. 1628. - Parallelüberlieferung: z.B. Innsbruck, ULBT, Cod. 283, Cod. 309).
   3
1ra Praesens opus habet quinque capitula partes principales
5vb Cum circa utilia studere debeamus exemplo Salomonis dicentis
6vb Si separaveris pretiosum a vili quasi os meum eris. Ier. XV (19). Pretiosum est anima
(383ra-489va) Liber Pharetra.
   3
385rb Bernhardus. Debitum quippe rectoris est cum magna asperitate corrigere
487Ira Bernhardus super illud: Tristis est anima mea usque ad mortem. Angustias cordi tuo domine Iesu indicabat sudor ille sanguineus
487Ira Schreibervers: Explicit istud opus, non hic reperitur Aesopus.
(489va-491va) Auctoritatessammlung zu verschiedenen Themen aszetischen Inhalts.
   1
489va Augustinus: Superbis angelis non profuit caelum. Constat ergo quia superbia hominibus non erit utile monasterium, et si sanctus sit locus
(491va) Expositio de nomine Iesu.
   1
491va Iesus. Prima littera significat iocunditatem metentium. Secunda littera est e, significat aeternitatem viventium
(491va-492rb) Erklärung der Bibelstelle "Respexit dominus Petrum" (Luc. 22,61).
   1
491va Respexit dominus Petrum. Respectum Christi sequitur fletus Petri et lacrimarum amaritudo
(492rb-va) Exemplum.
   1
492rb Exemplum accidit in quodam religioso qui cum Deo servivisset in ordine XXX annis cum graviter infirmitus fuisset
(492va-493rb) Auctoritatessammlung.
   1
492va Ambrosius. Sermo Dei cito currit, fastidio non capitur, negligentia non tenetur
(493rb-494rb) Paternoster-Auslegung.
   1
493rb Pater noster. Sciendum est quod haec oratio dominica dicitur quia dominus noster Iesus Christus proprio ore suo composuit eam. Manifestat enim Matthaeus hoc et Lucas, quamvis aliter legatur in Matthaeo
(494rb-va) De septem vitiis. 26 Verse.
   2
494rb Deicit, infatuat, condempnat, deprimit, inflat
494va Scevela (Walther: Scerola bzw. Cherule) tu comedes apud omnes nullus apud te
(494va-497vb) Auctoritatessammlung.
   4
494va Fides est religionis sanctissimae fundamentum
497ra Cor durum correctionem contempnit, lupus vel canis sagittas non timet
497ra Solent homines peccare in divitiis quatuor modis, primo male acquirendo
497va Tertio peccat mala detentione, sunt enim damnosae
(494va) Iohannes Chrysostomus Homilia 65, Beginn (als Zitat).