![]() |
Permalink: https://manuscripta.at/?ID=7869 |
![]() | Die folgenden Daten sind Auszüge aus dem gedruckten Katalog der Handschriften der Universitäts- und Landesbibliothek Tirol in Innsbruck. Diese Daten, insbesondere die Bibliographie, werden in manuscripta.at laufend korrigiert und ergänzt. Addenda und Corrigenda zum gedruckten Register finden Sie hier. |
Lagen: 11.IV88 + III94 + 4.IV126 + (IV-3)131 | |
Dickes, stellenweise löchriges Pergament. Flickspuren. Kustoden in römischen Zahlen (bis Lage 11). Lagenreklamanten. Ledersignakel. | |
Schrift: | |
Schriftraum: 185 × 115 Zeilenzahl: 36-37 | |
Schriftart: Frühgotische Minuskel – Marginalien Von doppelten Bleistift- bzw. Tintenlinien gerahmt. Auf Bleistift- bzw. Tintenliniierung. Zirkelstiche. Marginalien von verschiedenen Händen des 13. Jh. Inhaltsverzeichnis am HDS in einer Bastarda. | |
Ausstattung: Illuminiert Rubriziert Fleuronnéeinitiale(n) Federzeichnung(en) |
Einband: Stams 14. Jh. Gotisch Schmucklos Kettenbuch |
Weißes Schweinsleder über Holz. Reste einer Leder-Metall-Schließe und Spuren von je vier viertelrunden Eckbeschlägen und eines quadratischen Beschlages in der Mitte des VD. Am HD Spuren eines ursprünglich aufgenagelten Titelschildes. Kanten gerade. An den unteren Kanten ein (HD) bzw. zwei (VD) Bohrlöcher. Rücken: drei Doppelbünde. Oben Reste eines Papiertitelschildchens, unten die Stamser Signatur C 8. Das letzte Blatt der letzten Lage klebt als Spiegel am HD. |
Im Stamser Entlehnverzeichnis Innsbruck, ULB Tirol, Cod. 271 keine Eintragung. Im Stamser Katalog von 1341 (Stams, Stiftsbibliothek, Cod. 28) eingetragen als "Seminarium". Im Stamser Katalog Stams, Stiftsarchiv, Cod. F 8 (Cod. 296) nicht nachweisbar. Im Roschmann-Katalog von 1739 (Innsbruck, TLMF, Dip. 1089/VI) und im Stamser Übergabekatalog (Innsbruck, ULB Tirol, Cod. 1001) eingetragen unter der Signatur C 8 als "Seminarium divini verbi". Dieselbe Eintragung von der Hand Anton Roschmanns auf Blatt 1r der Handschrift. 1808 anlässlich der vorübergehenden Aufhebung des Klosters Stams der ULB Tirol übergeben. Vorbesitzer: Stams, Zisterzienserstift ![]() ![]() |
--------------- Addenda/Corrigenda bitte melden! ---------------
(1r-113r) | Summa de mysteriis incarnationis Christi (Glorieux RT Nr. 100m. Stegmüller RS Nr. 678. Stegmüller RB Nr. 6790,2. Schneyer, Wegweiser 431). 19 ![]() | :
2v | Non auferetur sceptrum de Iuda (Gen. 49,10). Quia non recedet rex de Israel donec Christus incarnetur Stabis super petram (Exod. 33,22). Incarnationis mysterium vel sacramentum a saeculis absconditum |
6r | Collectis incarnationis testimoniis quae in lege reperiuntur secundum ordinem praelibatum transeundum est ad testimonia prophetarum. Primo occurrit testimonium Isaiae (1,3). Cognovit bos possessorem suum et asinus praesepe domini sui Israel a. (?) m. (?) non cognovit et populus meus non intellexit. Post incarnationis mysterium gentibus revelatum Iudaeis absconditum |
6v | Nisi dominus reliquisset se nobis excercitum reliquisset (Is. 1,9). Quia non haberemus beneficium incarnationis similes essemus |
7r | In die illa erit germen domini in magnificentia (Is. 4,2). Potest etiam trahi ad ascensionem. Vidi dominum sedentem super solium excelsum (Is. 6,1). De utraque natura fideliter nos instruit propheta |
22r | Consumata prima parte huius operis circa testimonia incarnationis transeundum est ad testimonia nativitatis et primo inducenda sunt de libris Moysi. In Moyse ita legitur. Congregamini filii Iacob ut annuntiem vobis (Gen. 49,1). Iacob in spiritu praevidens de semine suo nasciturum Christum |
32v | Inmisit dominus soporem in Adam tulitque unam (Gen. 2,21) de formatione mulieris ex costa viri sed potius dat intelligere spiritus |
56r | Honor virtus Deo nostro (Apoc. 7,12) et potestas Christo eius quia proiectus est accusatorum fratrum nostrorum Iohannes altius, rimatus secreta caelorum |
101r | Ubi boves non sunt praesepe est vacuum ubi vero plurimae segetes bovis apparet fortitudo (Prov. 14,4). Verus Salomon in parabolis in una locutione duo ostendit |
104r | Aaron et filios eius applicabis ad ostium tabernaculi cumque laveris patrem cum filiis aqua indues Aaron vestimentis suis (Exod. 29,4). His verbis quae proponit legislator in Exodo insinuat et locum quo suscipienda sunt sacramenta caelestia |
107r | Abicite Deos alienos (Gen. 35,2). Quattuor hic insinuantur ad quae spiritualiter tenemini vos |
107v | Deus Hebraeorum vocavit nos ibimus viam trium dierum in solitudine ut sacrificemus Deo (Exod. 5,3). Enim haec sunt verba quae contemplativis viris conveniunt |
108v | Quicquid ignem sustinere non potest aqua expiationis sanctificabitur (Num. 31,23). Oleum superenatat et miserationes domini super omnia opera eius |
109r | Lia erat lippa oculis Rachel decora facie et venusto aspectu, quam diligens Iacob ait: Serviam tibi VII annis pro Rachele filia tua minore (Gen. 29,17). Contemplativam vitam quam eligistis his verbis commendatur collative |
109r | Nolite me vocare Noemi hoc est pulchra sed vocare me Mara quia amaritudine replevit me dominus (Ruth 1,20). Verba ista fundamentum habent historiae ex libro Ruth |
110r | Mulierem fortem quis inveniet procul et de ultimis finibus pretium eius (Prov. 31,10). Haec verba Salomonis laudem vestram resonat in quibus et raritas fortium mulierum ostenditur |
110v | Rogate que ad pacem sunt Ierusalem (Ps. 121,6). Davis Propheta spiritu Dei confortatus quem nec prosperitas eneravit |
111v | Pluit super peccatores laqueos (Ps. 10,7) sicut nobis praeceptum est ut primo quaeramus regnum Dei |
112r | Adhuc escae eorum erant more ipsorum et ita Dei ascendit super eos (Ps. 77,30). Verbum istud terribile est et cum tremore et reverentia ipsum debetis suscipere |
112v | Fides sine operibus mortua est (Iac. 20,26). Duo perfectioni christianae necessaria comprehendit his verbis |
(113r) | Zwei kurze Texte über Ehe, Buße und Eucharistie. 3 ![]() |
113r | De matrimonio credimus quod in ipso possunt aliqui salvari |
113r | De paenitentia credimus quod qui facit hic paenitentiam sibi a sacerdote iniunctam |
113r | De eucharistia credimus quod et a bono et a malo sacerdote conficitur |
(113r-129v) | Sieben Sermones de beatudinibus. 7 ![]() |
113r | Beati pauperes spiritu quoniam ipsorum est regnum caelorum (Matth. 5,3). Nostis, dilectissimi, quia post lapsum primi hominis multis calamitatibus mundo ingerentibus |
115r | Beati mites quoniam ipsi possidebunt terram (Matth. 5,4). Laudata radice humilitatis in corde multiplices se ostendunt |
117v | Beati qui lugent quoniam ipsi consolabuntur (Matth. 5,5). Contemplare nunc anima mea ramum sanctae plorationis quem de radice humilitatis secundo loco gratia eduxit |
119v | Beati qui esuriunt et sitiunt iustitiam quoniam ipsi saturabuntur (Matth. 5,6). Expergiscere homo qui habitas in pulvere, accede ad cor altum ut intelligere possis |
121v | Beati misericordes quoniam ipsi misericordiam consequentur (Matth. 5,7). Surge aquilo et veni auster et perfla (Cant. 4,16) cordis mei areolam ut afflatu tuo calescat ad inquirendam tua virtute sublevetur ad eloquendum |
123v | Beati mundo corde quoniam ipsi Deum videbunt (Matth. 5,8). Quis mihi det pennas sicut columbae (Ps. 54,7) ut ad puritate (!) intellectus conscendere queam |
126v | Beati pacifici quoniam filii Dei vocabuntur (Matth. 5,9). Emitte domine spiritum tuum (Ps. 103,30) et renova faciem cordis mei sana contritiones animae meae peccatricis |
(129va-131v) | Epistola CLXXIV (458) ad canonicos Lugdunenses de conceptione s. Mariae (PL 182, 332-336). 1 ![]() | :
129va | Reverendo conventui Lugdunensium canonicorum frater Bernardus Claraevallensis vocatus abbas salutem in Christo. Inter ecclesias Galliae constat |
(HDS) | Inhaltsverzeichnis von einer Hand des 15. Jh. |